Program 9,00 až 13,30
Úvod, zahájení, představení lektora a účastníků, cíle, témata, organizační a technické věci, upřesnění zadání
Inventář nepohod: účastníci dají ve skupinách dohromady, s čím se nejvíce při vytváření zápisů „perou“ – možno i před kurzem písemně
Krátká diskuse v plénu na téma: k čemu vlastně jsou ty zápisy a proč to s nimi tak často nefunguje, když se mluví o tom, jak jsou důležité
Shrnutí: handout (s možností doplnění) na téma: důvody a pojetí zápisů
Krátká diskuse v plénu na téma: k jakým nejčastějším „chybám“ a nepřesnostem dochází při vytváření zápisů
Shrnutí: handout (s možností doplnění) jak má vypadat struktura zápisu a zápis sám, jak je možné zaznamenávat (nástroje pro zápis)
Skupinová práce: analýza skutečných zápisů (každá skupina dostane několik reálných zápisů /může použít i své/ a podrobí je zkoumání, zformuluje, co by v nich bylo dobré ponechat /co funguje/ a co by bylo dobré udělat příště jinak /co změnit a jak/
V plénu budeme diskusně procházet jednotlivé body z úvodního inventáře, jeden po druhém řešit a rámovat, cílem je, aby si každý z účastníků odnesl praktické inspirace do své práce
Závěr a shrnutí (každý zformuluje, co si z kurzu odnáší a vytvoří si svůj „akční plán“)
Kurz je zaměřen prakticky. I když se nevyhneme kratším blokům teorie na téma „jak má vypadat struktura efektivního zápisu“ a vybraným nástrojům, těžiště kurzu bude v řešení případových studií (reflexi konkrétních zápisů). Budeme také hodně diskutovat a pracovat ve skupinách. Budeme řešit konkrétní náměty účastníků (pokud by s žádnými nepřišli, jsou připraveny nejčastější problémy při vytváření zápisů: příliš obecný zápis, příliš podrobný zápis, zápis bez úkolů a odpovědností, co dělat, když nestíhám, co dělat, když mluví nesrozumitelně, co dělat, když se nesoustředím, apod.) Prioritou je, aby si každý z účastníků odnesl praktické inspirace a vytvořil akční plán, jak vše zapracuje do své praxe.